BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






5 Kasım 2011 Cumartesi

Şeker Hamurundan İlk Pastam :)))

hamurda pek zorlanmadım ama şekil vermek zorladı beni
kalıp tarzı pasta aparatları olamayınca şekil vermek zor oluyormuş :D

kenarlarını kesmek ne uğraştırıcımış
bir de bazı hatalar oluyor tabii
mesela kalpleri yapıştırmak için su kullandım
fakat fazla kullanmışım kenarları sulu kaldı :D


hamuru açarken mutlaka altına pudra şekeri serpmek gerekiyor
çok yapışkan bir hamur
ve
merdanemde büyük geldi galiba :D
ilk işim aparatları temin edip tekrar denemek olucak.
tadına gelince henüz bakmadık
kaplamadan önce muzlu kakaolu bir pasta yaptım
bütün hatalara rağmen çok eğlendim ve mutlu oldum
uzun zamandır denemek istiyordum bugüne kısmet oldu.
şimdi kesip yemeğe gidiyorum :)
şimdilik hoşçakalınnn

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ve de afiyet olsun.Şeker hamurunu mısır nişastasıyla açmak daha kolay oluyor ve hep aynı taraftan açacaksınız.Yani açacağınız zemini nişastalıyacaksınız,hamuru olduğu yerde çevirebilirsiniz, altını tekrar nişastalayabilirsiniz ama alt üst etmeyeceksiniz.Bu arada kızım 4 yıl Tekirdağ'da okudu(fen lisesinde)o zamanlar sık sık geliyorduk ama şimdi yolumuz düşmüyor. malesef

    YanıtlaSil
  2. teşk.ler ben bunu pudra şekeri ile açmıştım. ama şimdi nişanta ile açıyorum. öyle daha iyi oluyor pudra şekeri ile çok şekerli oluyordu.sevgililer gününde yaptığım pastayı nişasta ile tek taraftan açtım tadı daha güzeldi
    yolunuz yine bu taraflara düşerse beklerim

    YanıtlaSil