BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






12 Mayıs 2013 Pazar

Yaprak Sarması Dondurucuda Nasıl Saklanır? Affetmek Kırılmaktan Daha Zor...

Herkese selamlar
birkaç gündür vicdanımı dinlemelerdeydim
düşündüm düşündükçe dersler aldım ve anladım ki hayatta affetmek kırılmaktan daha zormuş.
Bundan birkaç yıl evvel yaşadığım bir olay vardı ki beni derinden yaralayan
ruhuma yaralar açan.
Belki bazıları için gayet normal şeyler gibi görünse de benim için hiç kolay değildi.
Bu olayı unutmak çok zor oldu.Günler geçti aylar yıllar kızgınlıklarım her geçen gün arttı.Düşündükçe ağırlaştı.Ama öyle bir olay oldu ki affetmesem bile konuşmak zorunda kaldığım.affetmiş gibi görünmek sanırım en zoru olucak.
Ama hayat ya yaşanıyor böyle şeyler ne yazık ki
 keşke herkes ağzından çıkana dikkat etse.....
***
Yaprak Dondurucuda Nasıl Saklanır?
Sarma Nasıl Saklanır?


Artık yavaş yavaş salamuralık yapraklar çıkmak üzere iken bende geçenlerde pazardan Ege'nin taze asma yapraklarından aldım.Salamura yapmayı sevmiyorum ya da biliyorsunuz ki tembel olduğum için uğraşmak istemiyorum. Aldığım yapraklar epey fazlaydı yarısını sarıp yarısını da sarmadan dondurucuya koydum.dondurucuya koyarken buzdolabı poşetlerine porsiyonluk koyup donduruyorum tadında herhangi bir değişme olmuyor
yaprakları öncelikle tuzlu suda 10 dakika kadar haşladım
süzüp soğuttum ve poşetlere koyup dondurdum
sarma içinde aynı yöntemi kullandım
haşlanmış asmaları sarıp dondurucuya koydum
yapıcağım zaman çıkartıp çözdürüyorup yapıyorum.
*****
annemle kahve keyfimizden mini bir fotoğraf
tüm annelerin anneler gününü kutlarım...
 
bu arada facebook sayfamızdan bizi takip etmeyi unutmayın
 

5 yorum:

  1. "Dilin kemiği yok" diye boşuna dememişler Zeynep'cim.Bu hayatta kimse için üzüldüğüne kırıldığına değmez canım.Boşver gitsin..
    Sarma çok severim.derin dondurucuya bende senin tarif ettiğin şekilde koyarım,annemde dolma sarıp öyle koyar.Aslında sarıp koyması daha güzel.Elinin altında hazır bulunuyor ama işte üşeniyoruz(en azından ben öyleyim) bende anneme başvuruyorum böyle durumlarda:)Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım artık insanlar ne yazık ki kimseyi kırmaktan korkmuyorlar
      dillerine ne gelirse hoop çıkıveriyor sonunu düşünmeden...
      sarmalar bu şekilde çok rahatlık
      misafirmi gelicek hemen çıkar yap çok pratik oluyor canım
      sevgiler

      Sil
  2. Merhaba
    Yeni yemek yapmayı öğreniyorum :) Bu yüzden dondurucuda sebze,meyve,börek,çörek vs. ne kadar saklanır hiç bir fikrim yok.Bu konuyu araştırırken bloğunuza denk geldim. Zeytin yağlı dolmayı önceden hazırlayıp bekletme fikri çok hoşuma gitti. Acaba sardığınız dolmayı çiğ mi yoksa pişirdikten sonra mı buzluğa attınız? ve dondurucuda ne kadar süre saklayabiliriz? sorularıma cevap verirseniz çook müteşekkir olurum.

    YanıtlaSil
  3. merhaba bloğuma hoşgeldiniz.
    zeytinyağlı sarmayı pişirmeden koyuyorum fakat çok sıkı sarmanız gerekiyor pişirirken donmuş olduğu için gevşeyebiliyor.4-5 ay sakladım bu şekilde bir sorun olmadı sarmaları buzdolabı poşetine koyacaksanız 2 poşete geçirmenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil