BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






14 Kasım 2012 Çarşamba

Kolay Mor Lahana Salatası

daha önce yaptığım mor lahana turşusunu yayınlamıştım
ama bu seferki hem yapılıp beklemeden tüketilen hem de kolaylık olması açısından hazırlanıp buzdolabına konan bir tarif
üstelik bunu hazırlayınca içim rahat oluyor
dolapta hazır salatam var diyip ekstra salata yapma tembelliğime devam ediyorum
mor lahana turşusundan farkı sirke ile değil limon suyu ile hazırlannıyor olması ve daha kısa sürede hazırlanıp daha kısa sürede tüketilmesi

1 orta boy kırmızı lahana
1  çorba kaşığı tuz (kaya tuzu kullanmadım normal tuz ile yapıyorum tuzu eksik gelirse yerken de ekleyebilirsiniz)
1 limon ya da damak tadınıza bağlı limon suyu
su
1 diş sarımsak
1 çay kaşığı sirke(arzuya bağlı ben her zaman salatalarıma hem sirke hem limon suyu kullanıyorum)

öncelikle kırmızı lahanayı ince kesip tuz ile ovalıyorum
bu işlemde lahana daha yumuşak oluyor
tuzla ovaladıktan sonra yarım saat dinlendiriyorum
cam kavanoza yerleştirip
1 diş sarımsak ve limon suyu, su hazırlayıp lahanalara ekliyorum
eğer kavanozda boşluk kalırsa su ilave etmeye devam edebilirsiniz 1 çay kaşığı sirke de ekleyip kapatıyorum salatamız 1 saat sonra tüm hafta tüketilmek için hazır:D
sirke ile yaptığım kırmızı lahana turşusu için tık tık...

12 yorum:

  1. bu salata rengi için bile yenir :)))
    insana enerji veriyor :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. çok sevdiğim bir salatadır zeynepcim hem tadı hem rengi itibariyle eline koluna sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. aa benim tarifim:) Bende aynen böyle yapıyorum:) Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Salata nefis oluyor,ellerine sağlık.Böyle bir renk yok çok güzel değil mi:)Hayırlı akşamlar:))

    YanıtlaSil
  5. gerçekten öyle rengi cezbedici
    çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. offfffffff muhtesem yahuuu
    blog geze geze bi hal oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz bloğuma çoook teşekkür ederim

      Sil
  7. ne kadar su ekleniyor acaba.

    YanıtlaSil