BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






27 Mart 2014 Perşembe

Süt dondurucuya konur mu? Tutmayan yoğurdu ne yapmalı ?

 
 
 
SÜT DONDURUCUYA KONUR MU?

uzun zamandır süt alıcam diye çırpınışlarım devam edip durdu
sütçü bulamadım buldum aradım gelmedi uğraşlarım sonrası tesadüfen süt ürünleri satan bir dükkana rastladım ama 5 kilo aşağısını vermiyoruz dedi. düşündüm taşındım denemekte fayda var dedim ve aldım. sütü kaynatmadan dondurucuya koydum.
1 hafta kadar bekledikten sonra çıkardım ve çözdürdüm
oluyormuş sonuçtan memnun kaldım hiçbir değişiklik yoktu
kaynattım.
Püf nokta:  sütü çok fazla çözdürmeden ocağın en küçük gözünce kısık ateşte kaynatınız çözülünce ocağı açınız.



YOĞURT TUTMAZSA SÜT NE YAPILIR?

Eğer yoğurdunuz mayalanmazsa panik yapmayın.
kaynattığım sütü mayaladım fakat üzerini iyi örtemedim ya da tutmadı bilemiyorum sabah hüsrana uğradım işe gidicem vaktim yok ne yapsam ne yapsam fırın yine işime yaradı taktım fişi önce yüksek ısıda ısıttım ( evde vaktiniz varsa yüksek ısıya almanıza gerek yok) mayalanmayan sütü ocağa koydum dereceyi 150 ye getirdim 10 dk beklettim
baktım ki ne göreyim evett işte oluyor
fırını kapadım akşam döndüğümde 5 dk daha taktım ve dolaba aldım
yoğurdum tuttu artık ya tutmazsa diye üzülmek yok fırın imdada yetişiyor

sevgiler canlar

4 yorum:

  1. hazır sütü ben dondurucuya koyuyorum.gayette memnunum.ama çiğ koymakta iyiymiş.

    YanıtlaSil
  2. Ben de hep merak ediyordum oluyor mu acaba diye, bilgi icin tesekkurler:)gorusmek uzere..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba zuan benimde yogurt olmamis aksam Ben ilik olmssi gerekirken az fazla sogumhsfj hatami biligorum.Simdi NE yapnaljyim 3lt sut ya bide Mayan yok baskaacildobjs haparmsn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırın içine koymayı denefiniz mi sakın dökmeyin fırını ısıtın içine koyun tutar ben defalarca denedim.varsayalım olmadı tutmadı o zamanda sütü tekrar kaynatın içine limon suyu sıkın ve birazda tuz (kaynarken ) altını kapatın süzün.ekşimik olur. Mayanız sonsa bulamazsanız güvenilir bir markanın yoğurdunu maya olarak kullanın ya ya nohuttan yapabilirsiniz.

      Sil