BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






29 Temmuz 2012 Pazar

Bu Akşamın Menüsü...Közde patates,biber,soğan ve tavuk kanat

bloğumu takip edenler artık öğrenmişlerdir
pazar günleri yemeklerimi tek çeşit ya da azar azar tavuk patates tarzı yaptığımı.
burada pek fazla yemek yemek için şık yerler olmadığından olanlarda genelde kebap lahmacun salonları olduğundan evde  haftasonu keyifimizi bu şekilde yapıyoruz eşimle.

bu pazar ki menümüzde
marine edilmiş tavuk kanadı
( tavuklarımı her zaman bu şekilde marine ediyorum tarifi aşağıda daha önce yazıcaktım ama kısmet bu menüye oldu)

haşlanmış ve sonradan fırınlanmış baharatlı patates

közde soğan,biber

kabak yatağında dereotlu çökelek

 tavukları marine ederken:


1 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı yoğurt
1 fincan zeytinyağı
yarım fincandan az ayçiçek yağı
bol kekik
pulbiber

ben bu akşam az tavuk kızarttığım için 1 çorba kaşığı yoğurt yarım çorba kaşığı salça ilave ettim.
genelde kızartırken fırınlarken ya da mangalda da olsa hep aynı tarifi kullanıyorum
buzdolabında en az yarım saat dinlendiriyorum  1 2 saat dinlendirince etler daha da yumuşak oluyor.



közde patates:

haşladığım patatesleri ( haşlamadan önce büyükçe kesiyorum öyle daha pratik oluyor haşlamak)
süzüyorum.kekik pul biber tuz ilave edip yağlı kağıda koyup fırınlıyorum

közde soğan ve közde biber

soğanları kabuklarını soymadan dörde böldüm biberleride yağlı kağıdın en altına  koyup üzerine doğan ve patatesleri ekleyip fırınladım
hepsini aynı yağlı kağıt içinde közledim

aslında biberlerimin biraz daha durması gerekiyordu ama ben çok acıktığım için ne bekleyebildim ne de güzel fotoğraflar çekebildim :(((






kabağın tarifini başka bir yazımda en kısa zamanda vericem...

14 yorum:

  1. afiyet olsun sizlere. tabak nefis görünüyor. ayrıca közde soğana bayılırım. elinize sağlık sevgiler, hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  2. Nefis harika görünüyor,ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Harika bir menü olmuş. Hafif ve çok lezzetli.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. hani derler ya, yeter de artar bile diye :=)
    hayırlı ramzanlar,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. tombul tarifler teşekkür ederim.közde olan herşeye bayılıyorum ben.daha farklı geliyor tatları daha bir lezzetli oluyor.

    seherin örgüler çok teşekkürler

    pembe kekik ve bir dut masalı çok teşekkür ediyorum.hayırlı ramazanlar sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. harika bir menü canım ellerine emeğine sağlık afiyet bal şeker olsun...:))

    YanıtlaSil
  7. nefis bir menü hazırlamıssın canım ellerine sağlık..:))

    YanıtlaSil
  8. Menü nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. sevilciğim sağol canım

    yemek sevdam teşk.ederimm sevgiler

    YanıtlaSil
  10. menün süper canım ya bir akşam bu menüyü aynen yapmam lazım:)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık hafif bir menü gerçekten tam iftarlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. sağol buketciğim.

    neşeli günler çok teşk.ediyorum

    YanıtlaSil
  13. Nefis gözüküyor yemekler :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil