BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






26 Haziran 2013 Çarşamba

Doğal Çamaşır Deterjanı


Herkese merhabalar uzun zamandır bende organik takıntısı başladığından bahsetmiştim. Çamaşır deterjanı ve şampuana ciddi takmış durumdayım. Henüz şampuan denemesinde bulunamadım ama en kısa zamanda onu da denemeyi düşünüyorum.
Daha önce yapmış olduğum sabun tozunu bloğumda paylaşmıştım. Şimdi ise bunu daha çamaşır deterjanı haline nasıl dönüştürebilirim diye temizlik malzemeleri reyonunu gezerken karşıma çamaşır sodası çıktı (çamaşır sodasını matikli aldım). Denemek için aldım ve sonuçtan gayet memnun kaldım.ölçüm ise 4 adet beyaz kalıp sabun (ben hacı şakir kullandım)
1 kilo matikli çamaşır sodası....
sabunları rendenin en minik gözü ile toz haline gelicek şekilde rendeledim.(toz şeklinde olması önemli büyük kaldığı zaman tıkanıklık yapabilir)
çamaşır sodası ile karıştırdım ve çamaşır makinasının gözüne değil çamaşırların arasına kattım.
göz kısmına risk almak istemediğim için eklemedim (deterjan gözünü tıkayabilir o yüzden çok ince rendeleyin ve çamaşırların arasına katın)
şimdi gelelim yumuşatıcıya.günlük kıyafetlere yumuşatıcı kullanmıyorum sert olmuyor olsa bile önemli değil burada amaç kullanılan ürünlerin içerisinde ki kanserojen katkılardan arınmak.bunu düşünerek kullanınca psikolojik baskı ortadan kalkıyor.
hepimiz o kadar çok alıştık ki bu deterjanların yumuşatıcıların ohhh mis gibi kokusuna başta yadırganmıyor mu evet yadırganıyor ama en organiğinden olduğunu düşününce olumsuz fikirler uçup gidiyor.zaten beyaz sabun kokusunu benim gibi sevenlerdenseniz ohh hiçbir sorun kalmıyor. yumuşatıcıyı sadece havlularda nevresim takımlarında kullanıyorum ama kesinlikle kıyafetlerde kullanmamaya kararlıyım.
sevgiler...

20 yorum:

  1. Deneyeceğim çok hoşuma gitti bu bilgi ,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Deneyimlerini bizlerle paylaştığın için teşekkürler Zeynep'cim..Denemekte fayda var..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Yumuşatıcıyı ben de bıraktım canım.Açıkçası ekonomik açıdan da çok iyi oldu.Gereksiz birşeyden kurtulmuş olduk.Deterjanının tarifi çok hoşuma gitti,merak ettim.Denemeye değer,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tubacığım doğru söylüyorsun ekonomik bakımdan da daha iyi oluyor
      son zamanlarda çok gereksiz geliyordu bana
      içimde rahat kesemde

      Sil
  4. deterjan konusu ilgimi çekti bende denemek istiyorum fakat bazı şeyleri sormam lazım size; hem renkliler hem beyazlar için kullanıyor musunuz, çamaşırı kaç derecede yıkıyorsunuz yüksek ısıda makinaya zarar verir mi acaba, şimdiden teşekkürler...
    Berrin,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berrin hanımcığım renkli renksiz kullanıyorum
      eğer çok özel giysiniz varsa renkli veya siyah bunlar için kullandığınız çamaşır deterjanlarını kullanıp günlük kıyafetlerinizi bu şekilde yıkayabilirsiniz
      beyazları gayet gzl yıkıyor.derecesine gelince yüksek ısıda olması makinaya zarar vermez
      çamaşır sodası zaten matikli sabunda suda eridiği için sorun olmaz.
      ben 40 dan aşağı düşmedim 60 da denedim sorun olmadı
      diğer deterjanlara göre çok fazla köpürmüyor ama ekoloji uzmanı erkan şamcı dan da duymuştum köpürmüyor olması temizlemiyor olması anlamına gelmiyor.bu konuda içim rahat.kokusuna gelince yumuşatıcı olmadığı için haftalarca süren bir koku yok elbette ama ilk günler mis gibi sabun kokusu oluyor umarım yardımcı olabilmişimdir .sevgiler

      Sil
  5. canım zeynebim ne güzel bir deterjan hazırlamışsın ellerine sağlık..bende 2-2,5 yıldır organik olan herşeye takılmış durumdayım..ilk 1 sene sabun tozu kullandım çok memnundum şimdi hazır organik deterjan alıyorum organik vernel kullanıyorum organik bulaşıl makinası deterjanı organik şampuan kullanıyorum göz altı kremlerime kadar organik oldum:))organik vernelide hiç adını duydunmu ayhan ercan aktarlar birliği başkanı tv de yapmıştı yumusatıcıyı sirkenin içine bir şişe esans güzel kokulu yağ koymuştu örneğin gül yağı gibi ..vernelim bitsin birkerede böyle deniyim diyorum ama unutuyorum..
    vucudumuza istemeden nekadar çok kimyasal zararlı madde sokuyoruz ..nekadar uzaklatırırsak bu maddeleri bizim için okadar iyi..sağlıklı günlere tatlım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sağolsın bu aralar bende takmış durumdayım bu organik işine
      inan pazardan sebze meyve almak içimden gelmiyor
      köylerde oturan bağı bahçesi olan insanlar ne kadar şanslı herşey doğal
      duymamıştım cnm o yumuşatıcıyı denemek lazım aslında
      zaten temizlikte de sirkeye dadandım iyice yerleri camları sirkeyle siliyorum
      ne kadar dikkat edersek o kadar iyi
      öpüyorum canım sevgiler

      Sil
  6. harika bir bilgi çokk teşekkürler..
    deneyeceğim..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. BALIM NERELERDESİN HUUUU MERAK ETTİM İYİSİN:))

    YanıtlaSil
  8. ayşeciğim iyiyim canım sağolsın
    yoğun bir çalışma dönemindeyim
    o yüzden pek nete giremiyorum
    öpüyorum canım kendine çok iyi bak

    YanıtlaSil
  9. zeynepcim herşey yolundamı sen iyimisin??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilciğim sağol cnm gayet iyiyim sadece zaman bulamıyorum:(

      Sil
  10. Çok faydalı bir paylaşım teşekkürler..sevgiyle.

    YanıtlaSil
  11. zeynep hanım ben de bu konuda baya takıntılı olduğum için çevreli bir araştırma yaptım öncelikle hacı şakir in içinde ana maddesi sodyum tallowate denen bir madde var bu madde dana sığır hatta domuz jelatini bile olabilir o yüzden % 100 doğal olan bir sabun kullansanız bence içiniz daha rahat eder ayrıca tüm deterjan sabun şampuan larda sls yani sodyum laureth sulfat maddesi var bu da kansorejen bir madde olduğu kanıtlanmış.yorumumu paylaşırsanız sevinirim artık bu konularda bir bilinç oluşması lazım teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. bilgilendirme yaptığınız için çok teşekkürler dikkate alıcağım

    YanıtlaSil