BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






26 Kasım 2011 Cumartesi

İrmik Helvası

balığın arkasına giden en iyi tatlı kuşkusuz helvadır.
bende ilk irmik helvamı yaptım
malzemeleri 1 su bardağı süt
1 su bard. şeker
1 su bard. su
1 buçuk su bard. irmik
fıstık
2 kaşık becel yağ ( birazda sıvı yağ ekledim )

süt şeker ve suyu bir kaba koyup şekeri eritiyoruz
bu arada tencerede irmikleri 2 çorba kaşığı becel çok azda sıvı yağ ile kavurdum pembeleşince fıstıkları ekledim sıvı yağ koymamdaki amaç becelin kokusnu almaktı
fıstıklarıda irmiğin içinde biraz kavurduktan sonra diğer karışımı yavaş yavaş irmiğe ekledim ve tencerenin kapağını kapadım suyu çekmesini bekledim.
suyu çekince altını kapatıp biraz dinlendirdim.üzerinede fındık rendeledim.kar gibi görüntüsü oldu çok hoşuma gitti:DD
afiyet olsun...

2 yorum:

  1. sayfan cok lezzetli görünüyorbazı tarifler ilginçve denemeye değer ilk fırsatta deneyip dönerim sevgiler KAKULE

    YanıtlaSil
  2. çok teşk.ederim.beğenmene sevindim canım.

    YanıtlaSil