BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






11 Haziran 2013 Salı

Biberiye Nasıl Kurutulur ve Faydaları Nelerdir?

herkese merhabalar her ne kadar yaz geldi yoğun bir dönemde olmuş olsam da her zaman aklımdasınız. Geçenlerde duymuştum biberiye otunun ne kadar faydalı olduğunu
Tesadüfen karşıma bahçede çıkıverdi daha önce dikkate almadığım bu ot meğer ne kadar değerli ve önemliymiş Rabbim bizler için neler yaratıyor herşey de sağlık var
bende başladım toplamaya gölgede kurutuverdim. Arkadaşlarıma da danıştım ki onlarında bahçelerinde varmış ve et yemeklerine zeytinyağının içine koyuyorlarmış. bende kuruttuktan sonra zeytinyağı şişemin içine bir tutam atıverdim birazını da et yemekleri için ayırdım sonra baktım olmayacak paylaşmak güzeldir komşum içinde topladım şimdi kurumadalar..
işte biberiyelerim ve netten araştırdıklarımın derlemesi ile faydaları
 
*Sindirim sistemi sorunlarına karşı kullanılır,
*sabah yorgunluğundan ve üşümekten şikayet edenler biberiyeden yararlanabilirler
*anti-kanserojen etkiye sahiptir,
*kanser hücrelerinin zamanla yok olmasına yardımcı olur
*baş ağrılarına ve romatizmaya iyi gelir
*kan şekerini düşürücü ve kanı sulandırıcı etkisi vardır
*saç dökülmesini önler,
*tansiyonu düşürür
*kansızlığa ve sarılığa faydalıdır

8 yorum:

  1. çok faydaları varmış gerçekten.gülerek yemek nasip olsun canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Biz çayını demler içeriz,Zeynocum ..Çok faydalı..Babamın bahçesinde var,kış yaz tazesini kullanıyoruz..Herkes kullanmalı,faydalanmalı bu muhteşem bitkiden..Paylaşımın çok güzel,teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurşen ablacığım çayıda yapılıyormuş duymuştum
      ben daha yeni keşfettim yağını da bir çok yerde kullanıyorlar umarım severek kullanırım:D
      sevgiler

      Sil
  3. Ben genellikle et yemeklerinde kullanıyorum Zeynep'cim.Çok güzel lezzet veriyor.Paylaşım için teşekkürler sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim güzel yorumun için canım sevgiler

      Sil
  4. Bizim evde de saksıda yıllardır vardır biberiye, tazesinden çay yapar içeriz. Dallarından biraz kesip suyun içinde bekletirseniz köklenecektir, böylece saksıya dikebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saksıya da ekilebilir bugün bahçeden kopartıp köklendiricem
      gerçi daha önce niyetlendim de bu mevsimde olmaz tutmaz aralıkta saksıya ekmek lazım dediler olsun denemekte yarar var belki tutar.sevgiler

      Sil