BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






26 Aralık 2011 Pazartesi

Güveçte Pastırmalı Kuru Fasulye & Kardan Adam:)



Pastırmalı kuru fasulyenin yanına elbette ki karışık turşu gider:)

aslında bu pilavdan kardan adamı yılbaşı menüsüne eklemeyi düşünüyordum ama eşim başka şeyler isteyince bizim kardan adam kuru fasulyenin yanına kaldı :)
pilavımın ölçüsü 1 su bardağı pirince 2 su bardağı ılık su. bir bulyon becel yağ ve birazda sıvı yağ
pirinci yağda kavurup 2 su bardağı ılık su ve bulyonu ekliyoruz.
kapağını hiç açmıyoruz
bu arada pirinçleri çok yıkamıyoruz 5 dk suda bekletmek yetiyor.kardan adamın gözlerine karanfil ve burnuna havuç taktım:)

pastırmalı kuru fasulyeye gelince
valla bu fasulyeyi siz ne kadar haşlıyorsunuz bilemiyorum ama ben epey epey fazla haşlıyorum
yani yaklaşık 4 su bardağı haşladım. çünkü artanını buzluğa koyuyorum 2 kişi olduğumuz için azar azar pişiriyorum.
1 soğanı yağda  kavurup içine 1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası tuz ve 1 diş sarımsak ekliyoruz.4 dilim pastırma kullandım siz arzuya göre arttırıp azaltabilirsiniz.2 kişi içinde 1buçuk su bardağı haşlanmış fasulye koydum.su ekleyip biraz pişirdim 5 dk kadar ocakta bekletip güveçlere koydum ve 10 15 dk fırında beklettim
çok lezzetli oldu yanına da tabiki en iyi karışık gitti
ve kış salatası turp ve havuç rendesi.afiyet olsunn...

6 yorum:

  1. bayılırım güveçte pişen yemeklere. özellikle de kuru fasulye ise. Kardan adam da tam mevsiminde yer almış sofralarda. Sevgilerimle. Mutlu seneler...

    YanıtlaSil
  2. güveç çok farklı bir lezzet veriyor yemeklere.
    teşk.ler canım iyi seneler

    YanıtlaSil
  3. Pilavdan kardan adam müthiş olmuş! Elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor yılbaşı sofraları için müthiş bir fikir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok teşk.ederim canım.her yılbaşı soframızda yapardık ama bu yıl ki menümüze uygun düşmedi :) bende önden yapıp fikir vermek istedim

    YanıtlaSil