BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






10 Aralık 2011 Cumartesi

Aşure Nasıl Yapılır?

aşure tarifi aşure nasıl yapılır
eskiden beri pek tatlıyı sevmesemde aşureye bayılırım.süslemesi çok hoşuma gidiyor:)
malz. 2 bardak buğday
yarım su bard. nohut
yarım su bard. fasulye
1 portakal kabuğu rendesi
1 çay bardağı pirinç
1 kilo  + 1 su bardağı toz şeker
kuş üzümü
fındık
dolmalık fıstık
kuru kayısı
kuru incir
kuru üzüm
tarçın
nar


buğdayı bir gece önce 4 5 saat ıslatıyoruz ve sonra kaynatıyoruz( düdüklü tencereniz varsa düdüklüde ıslatmadan da kaynatabilirsiniz benim düdüklü tencere fobim olduğu için normal tencerede yapıyorum)
yine nohutu ve fasulyeyi bir gece önceden haşlıyoruz .
ertesi günde buğdayı kaynatmaya devam ederken içine fasulye ve nohutları ekliyoruz kaynamaya devam ederken önce şekeri sonra pirinci 1 bardak suda pişiriyoruz pişen pirincide
buğdayların içine ekliyoruz küçük küçük kestiğimiz incirleri kayısıyı ve suda bekletilmiş kuru üzümü buğday karışımına ekiyoruz .eğer suyu az olursa bu aşamada su ekleyebilirsiniz. şekeride az gelirse şeker ekleyebilirsiniz. 1 portakal kabuğu rendesinide ekledikten sonra kaynamaya bırakıyoruz
sulu olursada biraz nişasta ekleyebilirsiniz.
hepsi piştikten sonra kaselere koyup üzerine tarçın,kuş üzümü,fındık ( fındıkları ben rondoda çekip koyuyorum) dolmalık fıstık ,nar ekleyip soğuduktan sonra afiyetle yiyoruz.

4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş sunum da nefis ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. teşk.ler canım
    beğenmene sevindim

    YanıtlaSil
  3. Allah kabul etsin
    ellere bedene sifa olsun insAllah muhabbetle

    YanıtlaSil