BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






11 Aralık 2011 Pazar

ÇİBÖREK ( çiğ börek)

çibörek tarifi çibörek nasıl yapılır

eskiden beri vazgeçemediğimiz tat çibörek. anneme babaannemden gelen annemden de bana gelen tarif.dilimizde çibörek çiğ börek olarak değişse de eskişehir civarlarında eski adını devam ettirmektedir.
birkaç günden beri canım nasıl çibörek istiyordu.bugüne kadar annem yapıpta ben hazıra konduğumdan hamurun tam ölçülerini bilmiyordum. bugüne kadar işim sadece böreği kapatıp kızartmak olmuştu.
hemen anneme telefon ettim ve ölçülerini alıp hamurunu tuttum.
ilk deneme için çok başarılıydım.sanırım mütevazilik yapamıyorum değil mi :)
yanınada misler gibi ayran yaptım. zaten başka birşeyi yakıştıramıyorum yanına.
tarifine gelince hamuru için: 1 yumurta
2 çorba kaşığı yoğurt
aldığı kadar un ve tuz
malz. hepsini karıştırıp kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurup dinlendiriyoruz.
bu arada ölçüler 2 kişilik yaklaşık 8 adet çıktı sizler arttırabilirsiniz
iç malz. içinde 1 adet soğan karabiber tuz su ve göz kararı kıyma. bu karışımıda sulu olarak hazırlıyoruz.

hamuru açıp içine kıymalı karışımdan koyup kenarlarını yuvarlayıp kesiyoruz.
sonra kızgın yağda kızartıyoruz. fakat çok hızlı pişiyor adı üstünde çibörek çok tutunca kuru oluyor pişmemiş gibi gözükebilir gözünüze ama pişiyor.
afiyetler olsunn



3 yorum: