BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






20 Aralık 2011 Salı

Balkabağı Pastası ve Canım Babamın Hediyesi

canım babam geçen gün iş yerime gelirken hediye getirmiş
kendi elleri ile yaptığı gemi.. o kadar mutlu oldum ki anlatamam.evimin baş köşesinde yerini aldı.
daha öncede birçok el emeği hediyesi vardı ama bunun yeri farklı oldu galiba.
konsolumun üstündeki objelerimede çok uydu. sizlerlede paylaşmak istedim

bal kabağı pastama gelince
geçen gün yaptığım kabak tatlısı arttı ve 2 gece yedikten sonra eşimle huyumuz daha yemiyoruz.
bende ziyan olmasın diye başka bir formul bundum ve pasta yaptım.
malzemeler bal kabağı püresi yaklaşık 2 bardak kadar gelmiştir
1 kutu kremşanti
1 paket petibör büskivi
1 su bard. süt

yapılışı: 1 bardak süt ile 1 paket kremşantiyi ( kutunun içinden 2 paket çıkıyor 2sinide kullanıyoruz)
çırpıp hazırlıyoruz.
kabağıda püre haline getiriyoruz.
kek kalıbında yaptım ben henüz orta boy bir yanmaz cam kalıbım yok :)
yeni gelin evi sayılır daha eksikler var elbet
kalıbın en altına kremşanti üstüne 1 kat petibör diziyoruz bak kabağı ve yine petibör diziyoruz
yani 1 kat kremşanti 1 kat büskivi 1 kat balkabağı püresi
en üst kata hem kremşanti hemde kabak püresi koydum fındık ve hindistancevizi ile süsledim
buzdolabında 2 3 saat beklettim. muhteşem oldu. çok hafif ve pratik bir pasta oldu. misafirim geliceği zamanda ilk yapıcağım pasta listesine girdi bile.
afiyet olsunn

5 yorum:

  1. enteresan bir pasta olmuş, tariften tadının da güzel olduğu anlaşılıyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. MERHABALAR,
    BABANIN SEVGİSİYLE ,EL EMEĞİ BİRLEŞİNCE ORTAYA ÇOK GÜZEL BİR HEDİYE ÇIKMIŞ.gÜLE GÜLE KULLAN CANIM.
    PASTAYA GELİNCE ÖNEMLİ OLAN ELDEKİ MALZEMELERİ DEĞERLENDİREREK FARKLI NEFİS LEZZETLER HAZIRLAMAK.ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  3. elişi defteri ve sevalce lezzetler çok teşekkür ediyorum. oyy insan böyle bir hediye alınca nerelere koyucağını şaşırıyor manevi değeri çok büyük bir yelkenlim oldu.

    YanıtlaSil
  4. yaş pastaya bayıldım,yeni hamile biri olarak canım çekti galiba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyyy hayırlısı olsun bebeğiniz.sevgiler

      Sil