BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






8 Ağustos 2012 Çarşamba

Terbiyeli Ezogelin Çorbası

ohh sonunda birkaç tarif ekleyebilmek için zaman yaratabildim kendime
ezogelin çorbasının tarifini daha önce vermiştim fakat bu terbiyeli ezogelin çorbası
malzemeleri
1 minik soğan
1 diş sarımsak
yarım çay bard. pirinç
yarım çay bard. az bulgur
1 çay bardağından 2 parmak az kırmızı mercimek
nane
pul biber
tuz
6-7 bardak su
1 yumurta sarısı
yarım limon suyu( ben 1 limon suyu kullandım bol ekşili seviyorum çorbaları)

öncelikle soğanları ve sarımsağı az yağda kavurdum.
üzerine yıkadığım mercimeyi koyup 6 bardak su ilave ettim
kaynayınca tuzunu yıkadığım pirinci ve bulguru ilave edip tekrar pişirmeye devam ettim
daha sonra limon suyu ile yumurtasının sarısı terbiye yapıp çorbama ekledim
nane pulbiber koyup 2 3 dakika daha kaynattım
not: eğer çorbanız koyulaşırsa 1 su bard. kadar  su ilave edebilirsiniz
benim kullandığım çay bardakları epeyce büyük olduğu için yarım çay bardağından az diyerek tarifi verdim ama bardaklarınız küçükse tam yarım çay bardağı bulgur ve pirinç koyarsınız..
afiyet olsun

8 yorum:

  1. ellerine sağlık canım...
    çorba candır...
    ah bide bende sevsem şu çorbaları...

    gittiğim yerlerde tasa çorba konulduysa mecburen içiyorum :))
    bi tek kıymalı şehriye çorbasını seviyorum...
    sevgiler canım....

    YanıtlaSil
  2. şirineciğim sağol canım bende çorbasız yapamıyorum yaz kış illa çorbam olucak
    çorba içmeden aç kalıyormuşum hissine kapılıyorum
    kremalı mantar çorbası hariç hiç bir çorbaya hayır demem

    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Hımm mercimekli bütün çorbaları çok seviyorum..mımm mis gibi acılı bir ezogeline hiç yok diyemem..terbiyelisini hiç pişirmedim..hemen denenecek..

    YanıtlaSil
  4. terbiyeli ezogelin çorbasını daha çok beğendim ben
    umarım beğenirsiniz sizde.

    YanıtlaSil
  5. çorba vazgeçilmezimdir içmesem sofradan aç kalktığımı hissederim sanki..ezogelinde sevdiğim çorbalardandır..ama terbiyelisini daha önce hiç içmedim canım..birdahakine terbiyeli yapıyım bende..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. çorbasız asla diyenlerdenim heleki mercimek varsa işin içinde :)
    ama terbiyelisini hiç yemedim ve fotoğrafı görünce üzüldüm nası böle bir lezzetti tatmamışım die :)ilk sırada ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  7. Ezogelin corbasi corbalarin en guzeli! Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  8. şulemmutfak çok teşekkür ederim canım

    pasta köşesi sağol canım. benimde ilk deneyişimdi ama pişman olmadım
    aksine her zaman böyle yapma kararı aldım :D

    YanıtlaSil