BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






29 Ağustos 2012 Çarşamba

Ajvar & Kahvaltılık Sos

Ajvar Nasıl Yapılır?

adını internetten araştırıpta öğrendiğim ajvar tarifi için epey zaman harcadım.
geçen kış arkadaşımda tattığım ve bende yapıcam diyip ölçülerini bile doğru düzgün bilmeden kalkıştığım kahvaltılık sos hüsran ile sonuçlanmıştı.
bu sefer işe epey hazırlıklı başladım.
internetten birkaç sitede araştırdığım
yapan arkadaşlarıma sorduğum sonuçla kolları sıvadım.
dün akşam ancak malzemeleri közlemekle yetinebildiğim sosu bu akşam tamamlamış bulunmanın gururunu yaşıyorum.çok konuştum biliyorum hemen tarife geçiyorum...


Malzemeler...
8 domates( 1 kilo domatesten 2 minik domates eksilttim)
5 adet kırmızı biber
3 adet minik boy patlıcan
2 adet sivri biber(incelerinden)
tuz
pulbiber
yağ(benim tercihim zeytinyağı fakat biraz normal sıvı yağda ekledim)
1 minik boy soğan
2 orta boy havuç
sarımsak


1-patlıcanları biberleri közleyip havuçları halka halka kesip kızarttım.

2-domatesleri kabukları ile rondodan geçirdim

3-soğanları ve sarımsakları bir çay bardağından 1 parmak eksik yağda pembeleşinceye kadar soteledim

4-sotelenen soğanların içine rondodan geçirdiğim domatesleri ekleyip fok fok edenekadar kaynattım

5-közlenen patlıcanları biberleri (kırmızı-yeşil) kızaran havuçlarıda rondoda çekip kaynayan domateslerin içine ilave ettim

6-tuzunuda ilave edip kaynatmaya devam ettim

7-iyice kaynayınca blanderdan geçirip pulbiber ekledim ve yine fok fok yapana kadar kaynattım.
bu arada kapağınıda kapattıp biraz bekledim
kavanozlara koyucağım için iyice kaynaması ve sıcak olması gerekiyor

8-ocağın altını kapatıp kavanozlara sıcakken teflon kepçe yardımı ile doldurdum hemen kapaklarını kapatıp ters çevirdim bu gece bu şekilde hiç oynatmadan bekleticem.

bu arada küçük bir not: ajvarın içine hiçbir zaman metal kaşık değdirmeyin kaynatırken tahta kaşık kullanmanız gerekmekte. kavanozlara doldurup tüketiceğiniz zamanda tahta kaşık kullanmalısınız.bunun için aldığım minik tatlı kaşığı ebatında tahta kaşıklarım vardı ben onları kullanıyorum sizin minik tahta kaşığınız yoksa küçük kavanozlara doldurup tek seferde tüketebilirsiniz



 kullandığım ölçüler








 sarımsaklara tadına baktığımda az gelince bir diş daha ekledim.

soğan fotoğrafta büyük gibi gözüksede arpa soğandan az büyüklükte

çay bardağımda normal çay bardaklarına göre biraz daha büyük.

tuz ölçümüde ekledim.

750 gramlık kavanoz ile 250 gramlık kavanozu tam doldurdu.

afiyetler olsun...


11 yorum:

  1. canım ismini ilk kez duyuyorum ama harika bir lezzet olmuştur eminim .. bende denemek isterim ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. sağol tatlım.ismini bende bilmiyordum internette araştırınca buldum ilk kez yaptım evde zaten geçen yıl yaptığımı tutturamadım ve beğenmedim bu yıl vazgeçmedim yeniden denedim bu sefer tadı gerçekten güzel oldu.hatta tekrar yapabilirim.makarnalara sos olarakta kullanılabilcek bir tadı var.

    YanıtlaSil
  3. İsminin böyle olduğunu bilmiyordum..Annem kendimi bildim bileli yapar ve kahvaltı,kızartamalara ve makarnalara sos olarak kullanırdık..Ve bende her yaz yaparım..Ellerine sağlık,çok güzel gözüküyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol tatlım.bende kahvaltıdan çok makarna sosu ve kızartmaların yanında kullanmayı düşünüyorum. haftaiçi kahvaltı yapmak gibi şansımız olmuyor atıştırıp çıkıyoruz ne yazıkki.sadece pazar günleri kahvaltı yapabilen bir aile olduğumuz için genelde aperatif tarzı kullanılcak gibi görünüyor.seninde ellerine sağlık canım.

      Sil
  4. Denemeklazim kahvaltida nefis oluyor .Hic kendim hazirlamadim ama hazir aliyorum.Size afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok uğraştırmalı gibi gözüksede tarifi hiç öyle değil canım mutlaka dene.teşekkür ederim

      Sil
  5. ellerine sağlık canım ben ilk defa duydum... belki daha önce yemişimdir bilemiyorum... denemek lazım...
    buarada takipteyim banada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. necla hanımcığım bloğuma hoşgeldiniz teşekkür ederim yorumunuz için.bende hemen takibe aldım sizi.

      Sil
  6. Merhaba Arkadaşlar,
    Ben hem adını hiç duymadım hem de hiç görmedim yada tatmadım,sık makarna pişiren birisiyim ve makrna sosu olarak kullanılabileceğini yazmışsınız,ben de deneyeceğim,tarifi paylaştığınız için çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  7. merhaba canım hoşgeldin
    makarna üzerine patlıcanlı soslardan denediysen tadı onlara benziyor.bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. afıyet olsun yazdan hazırlanan sebzenın tadı başka oluyor gule gule yıyın

    YanıtlaSil