BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






23 Ağustos 2012 Perşembe

Havuçlu Pilav




diğer postumda görmüş olduğunuz üzere havuçlu pilavı mücverin yanına yaptım.
aslında fikrim dereotlu pilav yapmaktı ama sonra vazgeçip havuçlu yaptım.
aslında her bayanın bir pilav ölçüsü vardır
biz 2 kişilik bir aile olduğumuzdan
1 bardak pirince 2 bardak su ilave ediyorum
pirinçleri önceden yıkasamda çok suda bekletmiyorum
2 tatlı kaşığı tuz ile ovalayıp az nişastasını akıtıp bekletiyorum
1 tahta kaşığı sıvı yağ
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığıda tereyağını kızdırıp 1 tane rendelediğim havucu ( siz pirincinizin ölçüsüne göre havucu arttırabilirsinir her bardak için 1 havuç) kavurdum 1 bulyon ekleyip pirinçleri ilave ettim kavurmayada devam bu arada iyice 5 dakika sonra 2 su bardağı suyu(soğuk su) ilave edip çekinceye kadar bekledim
afiyet olsunn

bu arada minicik bir not: yağın ölçüsü çok gelirse zeytinyağı koymayabilirsiniz
ama ben pilavı biraz yağlı seviyorum o yüzden elim bol yağa gidiyor:)))



11 yorum:

  1. şekerli mi oldu pilavınız ? merak ettim ( : havuçlu pilavı daha önce hiç tatmadım da ( : deneyelim bakalım nasıl olucak ( : ellerinize sağlık. sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. beril çok teşk.ederim cnm bloğuma hoşgeldin beğenmen beni mutlu etti hemen geliyorum

    çiy tanesi şekerli olmadı canım
    gayet tadı tuzu yerindeydi.
    çok teşk.ler sevgiler

    YanıtlaSil
  3. pilav harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. sağol cnm çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,bende 1 ölçü pirince 2 ölçü su koyuyorum ve pilav biraz yağlı olacak katıyorum:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. aynen yoksa kuru geliyor bana pilav tercih meselesi tabikide
    çok teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım mücverinde pilavında çok leziz görünüyor..ellerine sağlık..havuclu pilav cok değişik görünüyor ama eminim çok lezzetlidir..denemeli en kısa zamanda..

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli bir blog..takipdeyim ...her eve lazım ..sevgiler

    YanıtlaSil
  9. bu güzel yorum için çok teşekkürler
    hoşgeldiniz
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. sevilciğim çok teşekkür ederim tatlım.

    YanıtlaSil