BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






15 Ağustos 2012 Çarşamba

Sirkeli Patlıcan




sirkeli patlıcan tarifini daha önceki postumda da yazdığım gibi müge hanımın bloğundan da alabilirsiniz
ben biraz değiştirip yaptım tarifi sanırım ama huyumdur illa yeni öğrendiğim tarife kendimde birşeyler eklerim
malzemeler
6 adet patlıcan
3 adet büyük boy ve belirtmek gerekirse epeycede büyüktü domates
3 diş sarımsak
yarım çay bardağı sirke
maydanoz( süslemek için)
sıvı yağ (yarım çay bardağı kadar)
zeytinyağı (yarım çay bardağından daha az)
tuz,pulbiber

patlıcanları kızartacak gibi ince uzun kestim
tuzlu suda 1 2 saat kadar beklettim
kararmaması içinde limon suyu sıktım
domatesi rendeledim
teflon tenceremde(tencerem büyük karnıyarık tenceresinden) soteledim yağ ile birlikte
fok fok yapmaya başlayınca duruladığım patlıcanları ilave ettim üzerlerine sarımsak rendeleyip kısık ateşte yarım saat kadar pişirdim
sonra sirkeyi ilave ettim tuz pulbiber ve 10 dakika daha pişirdim
soğuyunca maydanozlarla süsleyip servis yaptım
bu arada 1 gece dinlendirdim çok lezzetli oldu


9 yorum:

  1. süper bir lezzet ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Zeynepcim merak ediyordun..tarifi..teşekürler..ellerine sağlık..patlcanlı yemekleri çok seviyorum..hafifde olmuş..hemen yapacam..sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. suzan hanım çok teşekkürler

    nursen hanımcığım patlıcanlı yemekleri bende çok seviyorum.gerçekten çokta hafif oldu.
    çok teşekkür ediyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Böyle çokta hafif olmuştur..Ayrıca lezzetlide görünüyor..Denenecekler arasında yer aldı..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. cok hafıf cok lezzetlı bır tarıf canım..bu hafta pazardan patlıcan alıyorum ve denıyorum tarıfını ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  6. şu patlıcanada herşey yakışıyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. kardeşler nikah şekeri çok sağol cnm.
    valla ben yemeye doyamadım:D

    sevilciğim çok teşekkürler tatlım
    patlıcan közleme derdide olmadı o yüzden pratiktide

    kardelen hanımcığım gerçekten patlıcana herşey yakışıyor çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor canım....
    ellerine sağlık...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. sağol şirine teşk.ederim

    YanıtlaSil