BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






15 Ağustos 2012 Çarşamba

İrmik Tatlısı

irmik tatlısı aslında bir diğer adı ile prenses tatlısı
bayılıyorum bu tatlıya.
aslında kuru üzümlü daha çok seviyorum ama eşim pek öyle sevmiyor bende genelde muzlu yapıyorum ama bu sefer sade oldu sebebine gelince
böğürtlen sos alıcaktım ki marketten illa birşey unuturda döneriz ya eve unutmuşum iştee.
iyi şeftali lapası yapim dedim onada zaman yetmedi.bende alladım pulladım sundum.
malzemeler
14 kaşık toz şeker
7 kaşık irmik
1 paket vanilin
1 kilo süt

tüm malzemeler muhallebi kıvamına gelinceye kadar kısık ateşte sürekli karıştırılarak pişirilir
servis tepsisine konur soğuyunca servis edilir

ben ıslattığım kek kalıbıma koydum
dondurdum sonra servis etmeden yarım saat evvel çıkardım kenarlarına kaşık yardımı ile vurup gevşettim ters çevirdim ve hoop tabakta.
işte böylee

üzerinede hindistan cevizi ve kakaolu pasta süsü serptim

5 yorum:

  1. çok sevdiğimden ben irmik tatlısını her halıyle yerım :))ellerine sağlık canımcım çok güzel görünüyor..muzlu yapmakta cok ıyı fıkırmıs canım aklımda bulunsun bırdaha denedığımde bende oyle yapıyım..nasıl yapıyosun muzları püre yapıpmı içine katıyorsun yoksa minik minikmi doğruyorsun ?

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık..çok severim..hafif ve lezzetli oluyor..sadeşide çok güzel olmuş...afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. sevilciğim sağol canım
    irmik tatlısından kalıbın altına döküyorum
    sonra arasına yuvarlak kestiğim muzları aralık kalmıcak şekilde yerleştiriyorum üzerine yine irmik tatlısı döküyorum donduruyorum canım.çok lezzetli oluyor.kuru üzümlüde seviyorum ben ama eşimin pek kuru üzümle arası iyi değil:(

    nursen hanımcığım çok teşekkürler hafif oluyor gerçekten seviyorum bu tatlıyı bende

    YanıtlaSil
  4. Cok guzel bi tarif elinize saglik :)hemen yapicam insallah olur.

    YanıtlaSil
  5. Cok leziz bi tatli elinize saglik...bnde yaptim cok guzel oldu.tesekkur ederim tarif icin:)

    YanıtlaSil