BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






23 Ağustos 2012 Perşembe

Mücver


evde kalan yarım demet dereotundan acaba poğçamı yapsam pilav mı derken mücver yapmaya karar verdim.zaten yazın sonlarına yaklaştık kabak mevsimide yavaş yavaş bitiyor.
geçen kış hazırladığım kışlık kabakları pek tüketemedik
o yüzden bu kış hazırlamıcam.
mücverimin tarifine gelince
yarım demetten az dereotu
2 3 dal maydanoz
3 kabak
1 yumurta
un ( çok sert olmıcak çok akışkanda olmıcak kadar)
tuz,karabiber,pul biber,nane
kızartmak için sıvı yağ

kabakları rendeleyip sularını süzdürdüm
içine ince kıyılmış maydanoz dereotunu ilave edip yumurtayı kırdım
unu ilave ettim.tuz,karabiber,pul biber,yarım çay kaşığı kadar nane ilave edip
güzelce karıştırdım. hatta yoğurdum elime çok az yapışıcak şekilce bıraktım
çok fazla un koyarsanız kızarttığınızda da un kokuyor
o yüzden unu dikkatlice koydum
iyice kızdırdığım yağda kaşık yardımı ile aldığım kabakları kızarttım.
afiyetler olsun....

3 yorum:

  1. Zeynepcim en sevdiğim bayılırım mücvere..her öğün yiyebilirim ellerine sağlık..çok güzel olmuş..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. nursen hanımcığım çok teşk.ederim
    bende severim mücveri gerçi sık sık yapamıyorum kabakların elde leke bırakmasından dolayı
    gerçi artık kolayını buldum eldiven kullanıyorum ama pek rahat olmuyor
    sevgiler

    tatlılar gülcandan sağol canım

    YanıtlaSil