BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






18 Temmuz 2012 Çarşamba

Tirit Yemeği & Kastamonu Yöresi

 tirit yemeğinİ yaptığımda hep aklıma tiridine bandım şarkısı aklıma gelir hem söylerim hem yaparım kastamonu'ya ait olan tirit yemeği benim için bayat ekmekleri kurtarmanın en iyi yolu

malzemeleri

300 gram kıyma
1 soğan
maydanoz
tuz (ben sadece bulyon kullanıyorum)
pul biber
karabiber
1 yemek kaşığı salça
1 adet çarliston biber
sarımsaklı yoğurt

bayat ekmekleri küp küp kesip fırında kızarana kadar tutuyorum

soğanı kavurup kıymayı ekliyorum bulyonu baharatları biberi salçayı ilave edip 1 çay bardağı su koyuyorum 5 dakika kısık ateşte pişirip

fırındadığım ekmeklerin üzerine döküyorum
üzerine sarımsaklı yoğurt ilave edip servis yapıyorum
isterseniz üzerine toz biberden yağ da yakabilirsiniz


bu arada badem kurabiye evi bloğumu ziyaret etmeyi unutmayın...

7 yorum:

  1. mIMM ELLERİNİZE SAĞLIK..Bayat ekmekleri kurtarmanın en lezzetli yolu bencede..süper görünüyor..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. mutfağında harika şeyler oluyor tek kelime ile ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  3. Hımm harika görünüyor cnm, eşim kastamonulu benım bu yemegı öğrendiğim iyi oldu yapim bakim nası bulcak :) :)

    YanıtlaSil
  4. Nurşen hanımcığım çok teşekkürler sevgiler

    pasta köşesi sağol canım çok teşekkür ederim.

    Eslem hanım bende kastamonulu bir tanıdıktan öğrenmiştim bu yemeği çokta lezzetli,doyurucu,pratik bir yemek.

    YanıtlaSil
  5. canım nefis görünüyor ellerine sağlık..:))

    YanıtlaSil
  6. nefis güzel bir yemek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. sevilciğim sağol canım.
    mutfagabuyrun teşk.ler tatlım

    YanıtlaSil