BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






11 Ocak 2012 Çarşamba

Yaprak Sarması

eşimle ne zamandır yaprak sarması istiyordu canımız.
bende bugün işten geldikten sonra nefsimizi körleme amacı ile bikaç tane sarıverdim.
ama ne yalan söyliyeyim yapraklar pek bir tuzluymuş
o kadar suda beklettim yinede tuzluydu biraz.
olsun sarma bu her hali ile yenir.
tarifide daha önce eklemiştim ama iç harcını tekrar yazayım.
1 baş soğan
1 bardak pirinç
bol nane
pulbiber
karabiber
domates salçası
biber salçası
maydanoz
( istenilirse dolmalık fıstık ve kuş üzümü kullanılabilir ben sevmediğim için eklemedim)
2 kesme şeker
yarım su bard. şeker
tüm harcı karıştırıp en son suyu ekleyip kısık ateşte dikkatlice pişiriyoruz
çok su koyup pilav ayarında yapmıyoruz pirinçleri biraz diri diri kalıcak
sarmanın harcını hiç pişirmeden çiğ koyanlarda var öyle de deneyebilirsiniz sizin zevkinize kalmış

2 yorum:

  1. Valla olsada yesem simdi :-)) yenmezmi hic ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler.sevgiler

    YanıtlaSil