BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






18 Mart 2012 Pazar

Güveçte Patatesli Tavuk

geçenlerde eşimin iş yerinden bir koca çuval patates vermişler:) bol patatesli tarifler yapıcam demekki bu aralar:)
işte bu tarifte onlardan biri.
bugün eşimin ameliyatı güzel geçince mutfağa yine zevkle döndüm.uzun zamandır stresten dolayı canım yemek yapmak istemiyordu. ama bugün yine onca yorgunluğuma rağmen yinede büyük zevkle yaptım yemeğimi.menümde tarhana çorbası ( güç kuvvet versin diye)
güveçte patatesli tavuk ( bu ismi ben buldum )
naneli makarna ( onun resmini çekemedim başka bir zamana inş)

malzemeler:( 4 adet güveç için)
3 orta boy patates
250 gr kuşbaşı tavuk
6 adet mantar ( mantar sayısını arttırabilirsiniz ben mantar yemediğim için az koydum)
üzeri için kaşar
1 çorba kaşığı salça
(patatesleri kızartmak için) sıvı yağ
tuz

patatesleri önce küp küp kesip kızartıyoruz.
sonra tavuklarla patatesleri ve mantarları ekleyip tuz ilave ediyoruz.
bu arada yağını biraz aldım çok yağlı olmasın diye.
sonra salça ve yağı ilave edip pişmesine yakın güveçlere koydum üzerine kaşar peyniri ekledim
150 derecelik fırında 15 dk kadar pişirdim.ben çok beğendim tadı hala damadımda:)



6 yorum:

  1. ellerine sağlık canımm..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. güveç yemeğide başka güzel oluyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. sağol canım çok teşk.ler

    YanıtlaSil
  4. tavuk ve patates mükemmel bir ikili..ama mantara da bayılırım hele de bu ikilinin yanında :) ellerine sağlık..eşine de geçmiş olsun tekrardan..

    YanıtlaSil
  5. çok sağol canım.ben mantar pek yiyemiyorum ama eşim seviyor onun için koyuyorum.

    YanıtlaSil