BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






14 Temmuz 2014 Pazartesi

Kayısı Marmelatlı Kurabiye &Bayatlamayan Kurabiye

Kayısı Marmelatlı Kurabiye & Bayatlamayan Kurabiye Tarifi
http://tr-tr.facebook.com/pages/Mutfa%C4%9Fimda-Neler-Oluyor/304993242878135

bizim gibi kurabiye sever ve bir o kadar da boğazsızsanız bu tarif tam size göre
kapalı bir saklama kabında 1 hafta kadar bayatlamadan durabiliyor
aslında bu tarifi şeker hamurlu kurabiye içinde kullanabilirsiniz

malzemeler
1 yumurta
125 gram margarin
yarım çay kaşığı ucu kadar kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bard.pudra şekeri
arzuya göre tarçın (ben bu tarifte kullanmıyorum)
kayısı marmelatı
3  3.5 bardak un

varsa 1 çorba kaşığı patates ya da mısır nişastası ekleyebilirsiniz
yine ben eklemedim


oda ısısında ki yumurtayı ve margarin eklenir
üzerine diğer malzemeler ilave edilir karıştırılır
yumuşak bir hamur elde edilir ve çok  ince olmayacak şekilde açılır
kalıplardan çıkarılır
150 derecelik fırında 10 dk pişirilir (tabii ben fırında kurabiyeleri unuttup başka işlere daldım ve üzeri baya baya kızarmış )
üzerini pudra şekeri ile süsledim

düz olan kurabiyelere kayısı marmelatı koydum ve ortasını açtığım diğer kurabiyeleri üzerine kapadım bu şekilde kalıbınız yoksa yuvarlak yaptığınız kurabiyenin ortasına bastırıp pişirebilir ve marmelatı ortasına koyabilirsiniz.

afiyet olsun


facebook sayfamı ziyaret etmeyi ve hatta beğenmeyi unutmayınız

http://tr-tr.facebook.com/pages/Mutfa%C4%9Fimda-Neler-Oluyor/304993242878135

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder