BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






14 Temmuz 2014 Pazartesi

Büryan Pilavı & Fırında Pilav

Büryan Pilavı Nasıl Pişirilir?

merhaba sevgili takipçilerim denemek isteyip cesaret edemediğim ya tutturamazsam dediğim fırında pilavı sonunda denedim ve eşimden tam puan aldım.sizlerle de hemen paylaşmak istedim aslında gözümde büyüttüğüm kadar zor bir tarif değil.

malzemeler
1 bardak pirinç
yarım tavuk göğüsü (et ile yapmak isteyenler kuzu gerdandan yapabilirler )
1 soğan
karabiber
tuz

tavuk göğüsünü öncelikle haşladım içine soğanı da minik kesip koydum kaynamaya başlayınca karabiber ve tuz ekledim.

pirinçleri çok iyi bir şekilde yıkadım
(iyice bembeyaz olması gerekiyor)
üzerine sıcak su ilave edip 1 saat beklettim

pirinci fırın kabına koyup üzerine küçük kesilmiş tavukları ve suyundan az soğan ilave ettim
üzerine geçecek kadar da su ilave ettim

normal pilav gibi 1 ölçüye 2 ölçü değil daha az su konuluyor
sadece üzerine geçecek kadar ekleseniz yeterli
üzerine yağ gezdirdim
tavuklar haşlanırken de konulabilirdi ama ben üzerine tercih ettim.

fırına koydum ve 200 derecede yaklaşık 15 dakika (suyunu çekene kadar) pişirdim

hafif sulu bıraktım kupkuru olmamalı çünkü çok sıcak değil biraz ılınınca servis yaptım o arada suyunu çekiyor

çok soğan koymayın tadını ağırlaştırabilir
üzerini folyo ile kapatmadım direkt açık bir şekilde fırına koydum

afiyet olsun

1 yorum: