BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






16 Haziran 2014 Pazartesi

Kul Hakkı & İşçinin Hakkını Alamaması

 
Herkese merhabalar güzel mutlu haberlerle dolu haftalar diliyorum
Bu yılda ramazan ayına az bir vakit kaldı.
İçimde her ramazan ayına girerken ki sevinç var yine.
insanın maneviyatının artığı bu ayda Rabbim yine helalinden rızık versin ve her zaman kimsenin hakkını yememek için nefislerimizi tutsun.
***
Kim haksızlık ve zulüm ile bu yasakları işlerse,biz onu cehenneme atacağız
Nisa:30
***
 
Rabbim o mübarek kitabında kul hakkı yemenin ya da helal olmayanı yemenin günah olduğunu anlatırken insanlar neden bu günahı işlemek için çaba sarf ederler bilemiyorum.
 
uzun bir süre evvel iş yerinden ayrılmıştım ve bundan bahsetmiştim.
ne yazık ki gördüklerim karşısında bazen nutkumun tutulduğunu hissederdim
aslında işten çıkmış olmam Allahın bana bir yardımıydı belki de
hakkım yendi hak yendi sadece benim hakkım değil birçok işçinin hakkı yendi
ben devlet kapısında çalışırken bile bunlar olabilirken düşünüyorum özel sektörde çalışanlar ne zorluklarla karşılaşıyorlardır.biz çalışanların hakları yeniyor belki ama unutuluyor ki yukarı da Allah var. Gün gelir ben unuturum belki ama Rabbim unutur mu. İnsanları kandırabilirsiniz belki ama Rabbimi kandırabilir misiniz? Haşa!
Birçok iş veren görüyorum işçisinin hakkını vermeyen.
sen koca ay çalış didin emek ver sabah kalk git orada tüm gün bir sürü insanla uğraş ve belki makine başında ayakta çalış sonra ay sonu gelsin paranı alama. Lütfen bunlar yaşanmasın
işçiler bu gibi durumlarda neler yapmalı bilgilendirilsin.
 
***
Aranızda birbirinizin mallarını haksız yere yemeyin. İnsanların mallarından bir kısmını bile bile günaha girerek yemek için onları hakimlere (rüşvet olarak) vermeyin.
Bakara:188
***
 
Peygamber Efendimizde işçinin haklarının korunması,ücretlerinin eksiksiz ve zamanında verilmesi,onlara güzel davranılması konusunda tavsiyelerde bulunmuşlardır.
 
Rasûl-ü Ekrem Efendimiz, bir keresinde,Allah Teâlâ, çalıştırdığı işçiden azami verim aldığı halde, onun ücretini tam ödemeyenin öteki hayatta hasmı olacaktır buyurmuş
 Buhârî, İcâre, 10
 
Bir kudsî hadiste de şu ilahi tehdidi seslendirmiştir: Üç kimse, kıyamet gününde Beni karşısında bulacaktır: Benim adımı kullanarak haksızlık eden; hür bir insanı satıp parasını yiyen; bir işçiyi çalıştırıp da ona ücretini vermeyen
 Buhârî, İcâre, 12, 15
 
 
altı çizili kısın alıntıdır.
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder