BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






7 Mayıs 2012 Pazartesi

İki Renkli Kek

geçenlerde yaptığım kekin başarısızlığının ardından bu kekim hem görüntüsü hemde tadı ile muhteşem oldu.eşimin isteği üzerine iki renkli kekim.
malzemeler:
3 yumurta
1 buçuk su bard. şeker
1 su bardağı yoğurt
yarı su bard. sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
arzuya göre vanilin( ben kullanmadım)
3 su bard. un.
1çorba kaşığı kakao

önce şeker ile yumurtalar mikserde çırpılır sonra yoğurt eklenir yine çırpılır sonra sıvı yağı ve diğer malzemeler eklenir.( kakao hariç)
iyice yağlanmış kek kalıbına bu karışım ilave edilir yaklaşık yarım su bardağı kalınca karışımı kakaoda ilave edilir ve beyaz karışıma rastgele eklenir.170 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

afiyet olsunn...

2 yorum:

  1. valla yumurta kokmadığı sürece kek çocukluğumdan beri vazgeçilmezimdir,
    eline sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. evet yumurta kokusunu bende sevmiyorum
    hatta uzun zaman bu sebepten dolayı tercihim kakaolu kekten yana oldu.bunda da yine kakaoyu kullandım.kakao yumurta kokusunu engelliyor içine portakal ya da limon suyuda eklenebilir o zamanda çok güzel turunçgil kokuyor.
    teşk.ederim canım

    YanıtlaSil