BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






2 Haziran 2013 Pazar

Çamaşırlarınız Bembeyaz Olsun İstiyorsanız...

herkese merhabalar
uzun zamandır beyaz çamaşırlarım gözüme yeteri kadar beyaz görünmüyordu
çamaşıra bulaşığa çamaşır suyu kullanmayıda sevmiyorum.
içine binbir çeşit madde koyuyorlar
son dönemlerde evde çamaşır ve bulaşık deterjanı yapımına dair tarifler çoğaldı
içerisinde boraks denilen bir madde var
bende kendi sorunuma formül aramaya başladım madem bu kadar zararlı bu deterjanlar dedim sabun kullanımını arttırmak lazım.oturdum bir güzel minik bir kalıp sabun rendeledim.
deneme amaçlı olucağı için güzel olursa daha fazla yapar elimin altında bulundururum diye düşündüm.
beyazları attım makinaya deterjan gözüne  yaklaşık 1 tatlı kaşığı deterjan 1 çorba kaşığı sabun rendemden ilave ettim yıkadım.makinadan çıktığında sonuca kendim bile inanamadım kokusu mis kendi tertemiz.ohhh çektim.
bu arada yumuşatıcı kullanmıyorum deterjanı da azaltarak bir nebze olsun içimi rahatlatıyorum.
herkese hayırlı pazarlar sevgiler
benim çamaşırım az olduğu için çok kullanmadım siz kullandığınız deterjan ölçüsüne göre ayarlayınız.

16 yorum:

  1. sabun olarak ne marka kullandınız.gerçekten beyazlık farkedilir derecede oldumu.bende deneyeceğim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hacı şakir marka kullandım
    beklediğimden daha temiz çıktı diyebilirim üstelik mis gibi de koktu

    YanıtlaSil
  3. Zeynep'cim annem özellikle tülleri yıkarken beyaz sabun kullanır,çok güzel olur çokta güzel kokar.Beyazlarda da senin gibi denemek lazım..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyaz sabun bir başka oluyor zaten
      kokusu ve temizliğini hiç bir deterjana değişmem
      sevgiler canım

      Sil
  4. Ben çocuklarımın bebekliğinde bunu yapardım, ciltleri deterjandan etkilenmesin diye.Yalnız çamaşır makinemin arızalanmasına neden oldu.İçindeki bir hortumu tıkamış.Hiç kesmeden sürekli su aldı makinem.servis de parça bozulmuş deyip parçasını değiştirdi.aslında hiç gerek yokmuş.Aklınızda olsun.Servisler de denemyle buluyor çünkü.Başınıza gelirse makinenizin seviye tespit hortumunu çıkarip çeşmenin altında suyla temizleyecekler.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yücel hanımcığım rendenin en minik yeri ile rendeledim ve deterjan gibi toz halini aldı
      ama aklımda bulunsun tıkanırsa dediğiniz gibi yaparım

      Sil
  5. ben çocuklarım küçüken hep sabun kullanırdım ama büyüyünce unuttum uğraşmayı istemedim herhalde
    ama sabun gerçekten hem çok sağlıklı hemde yumuşacık oluyor çamaşırlar
    hatırlattığın için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tv lerde sürekli duyuyoruz deterjanlar hasta yapıyor diye
      sabun en iyisi biraz uğraştırıcı oluyor ama insanın içine siniyor
      rica ederim sevgiler

      Sil
  6. çok teşekkürler çok mutlu oldum sitenizde görünce
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar
    bende zeytınyaglı köy sabunu kullanıyorum ellerımız ve sac ıcın sımdı elde yıkadıgıdıgım bılasıklar ııcın kllanıyorum cok menunum :)

    ceıkılımd var beklerım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulaşık makinasına mı koyuyrsunuz elde yıkamak için mi kullanıyorsunuz
      güzel temizliyor mu
      sevgiler

      Sil
  8. bayılırım pratik bilgilere..
    hem kim istemez ki bembeyaz çamaşırlar..
    kesinlikle deneyeceğim..
    bu arada banyo sabunu dediğimiz beyaz sabunlardan mı kullandın??
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük beyaz kalıp banyo sabunlarından kullandım canım
      özellikle beyazlarda çok faydasını gördüm diğer ürünlerin yan etkileri oluyor bu en azından içimiz ferah biliyoruz ki sabun.özellikle yumuşatıcılar için çok zararlı diyorlar son durulama suyuna kaldığı için kıyafetlerden çıkmıyormuş ve bu etkiler direkt vücudumuza geçiyormuş bu nedenle yumuşatıcı kullanımını bıraktım sadece havlu ve nevresimlerde kullanıyorum

      Sil
  9. Kesinlikle denemek lazım,iyi de yumuşatıcı kullanmadan çamaşırlar sert olmuyor mu?

    YanıtlaSil
  10. ıhlamurcum bugün yazdığım yazıda bu sorunada deyindim sevgiler

    YanıtlaSil
  11. cok tesekkurler. ... eller ınıze saglık mıs olmustur eminım. ....

    YanıtlaSil